mandag den 11. juli 2011

2+1: MOBNING OG BRODERI!

Mobning er et stigende problem, som forsøges tacklet i mange forskellige regi! Jeg spurgte så mig selv: kan man bearbejde det tekstilt? Svaret er JA!!!

Jeg valgte i mit eksamensprojekt i broderi at fokusere på mobning og det at føle sig udenfor. Som rød tråd brugte jeg "gitter" som element i min proces. Gitteret er symbol på afgrænsning.

Jeg valgte at koncentrere mit projekt omkring sortsyning og sammentrækssyning. Det færdige resultat kom til at se sådan ud:

Det færdige resultat!

Jeg ville med mit projekt gerne gøre opmærksom på, at man sagtens kan tage svære emner op i f.eks. håndarbejdsundervisningen.
Efterfølgende har jeg sendt mit forslag videre til redaktøren for bladet: håndarbejde i skolen! De var positive, og vender tilbage i sep.

1 kommentar:

  1. Super flot broderi - god ide at ta' håndarbejde med i skolearbejde omkring mobning.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...